Μηχανή Αναζήτησης

Google
 

Αναψυκτικά με ζάχαρη: ένοχα για καρκίνο;

Στο «μικροσκόπιο» των επιστημόνων έχουν μπει τα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, καθώς νέα μελέτη Αμερικανών έρχεται να συνδέσει την…γλυκιά αυτή απόλαυση με την εμφάνιση καρκίνου του παγκρέατος.

Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την δεκατετράχρονη παρακολούθηση περισσότερων από 60.500 εθελοντών σε νοσοκομείο της Σιγκαπούρης, προκαλούν προβληματισμό. Κι αυτό, γιατί από την ανάλυσή τους προκύπτει, ότι όσοι καταναλώνουν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη, σε εβδομαδιαία βάση, έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο στο πάγκρεας, ένα σπάνιο, αλλά εξαιρετικά θανατηφόρο, τύπο καρκίνου.

«Η ζάχαρη μπορεί να ευθύνεται για την εμφάνιση αυτού του τύπου καρκίνου, αλλά όσοι πίνουν αναψυκτικά με ζάχαρη συχνά έχουν και άλλες ανθυγιεινές συνήθειες» εξηγεί σε άρθρο του στο ιατρικό έντυπο «Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention» ο Mark Pereira, ερευνητής του Πανεπιστημίου της Μινεσότα και επικεφαλής της μελέτης.

Η ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο πάγκρεας, εκτιμούν οι Αμερικανοί επιστήμονες, σχετίζεται κατά κύριο λόγο με τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης που υπάρχουν στα αναψυκτικά, καθώς έχουν την ιδιότητα να ανεβάζουν και τα επίπεδα της ινσουλίνης στον οργανισμό.

Την παρατήρηση αυτή, εξάλλου, έρχεται να ενισχύσει και το γεγονός ότι από την ομάδα των 60.524 ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, όσοι ανήκαν στην ομάδα που αντί για αναψυκτικά, κατανάλωναν χυμούς εμφάνισαν πολύ μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου.

«Εκείνοι που έπιναν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά την εβδομάδα διέτρεχαν κατά 87% περισσότερες πιθανότητες να συγκαταλέγονται σε αυτούς που εμφάνισαν καρκίνο στο πάγκρεας» υπογραμμίζει ο Mark Pereira.

Η σύνδεση των αναψυκτικών με ζάχαρη και του καρκίνου του παγκρέατος, πάντως, βρίσκει αρκετά άλλα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, επιφυλακτικά, τα οποία με τη σειρά τους επισημαίνουν, ότι  τα αποτελέσματα της μελέτης αφενός αποτελούν ενδείξεις κι όχι ισχυρά στοιχεία, αφετέρου η κατανάλωση αναψυκτικών στη Σιγκαπούρη συνδέεται με πολλές άλλες βλαβερές συνήθειες, όπως το κάπνισμα και η κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Γράφει η Μαρίνα Σαουλίδου, Δημοσιογράφος

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
Πηγή Σωστής Διατροφής, διατροφή υγείας, σωστή διατροφή, συμβουλές για την διατροφή μέσα από έρευνες, στοιχεία, στατιστικές.

Στόχος μας η καλύτερη ενημέρωση σας
.

Keywords for greekenglish:
Pigi Swstis Diatrofis, source of proper food, diatrofi igeias health food, diatrofi igias healthy foods,

diatrofi ygeias, diatrofh ygeias, diatrofh ygeias, phgh swstis diatrofis,

phgh swsths diatrofhs, pigi sostis diatrofis, swsti diatrofi, swsth diatrofh, sosti diatrofi,

sosth diatrofh, sinvoules gia ti diatrofi mesa apo ereunes advices from statistics, stoixeia, statistikes.

Unique Visitor Counter